Kategorie

niedziela, 6 września 2015

Krem dyniowo-pomidorowy

Miał być przepis na ciasto z bitką, malinami i galaretką, a jest zupa. Ciągnie mnie już do jesiennych smaków, a dzisiejsza pogoda tylko mnie w tych ciągotach utwierdza. Od kilku dni tematem przewodnim w mojej kuchni jest Pani Dynia. Kocham, wielbię, żarłabym codziennie. Najwspanialsza jest jej uniwersalność, można z niej zrobić wszystko: zupękakaobułkidrożdżówkikluskisernikobrownie (sernik jest niewegański, jak zweganizuję przepis to usunę ten stary ;) Niedługo pojawią się tutaj dyniowe babeczki, które piekłam przedwczoraj. A na razie zostawiam Was z zupą. Pyszną, kremową jak diabli z dodatkiem najlepszych sezonowych pomidorów. A co najważniejsze, zaakceptowana przez Małecką. Cudo.
Krem dyniowo-pomidorowy


Składniki:
  • 1 kg dyni
  • 0,5 kg pomidorów
  • 1,5 litra wody
  • sos sojowy
  • sól
  • szczypta kurkumy
  • pieprz
  • garść świeżych liści bazylii
  • 7 suszonych pomidorów
  • 2 ząbki czosnku
  • cebula
  • 3 łyżki zalewy spod pomidorów


Do roboty!

Dynię kroimy, pozbawiamy wnętrzności, obieramy. Pokrojoną w kostki podsmażamy na zalewie spod suszonych pomidorów i zalewamy woda (1,5 litra). Gotujemy do miękkości. Cebule obieramy i kroimy. Podsmażamy na oliwie, kiedy się zeszkli, dodajemy do niej pokrojone pomidory i dusimy az się rozpadną. Pomidorowy sos wlewamy do dyni, blendujemy z przyprawami, suszonymi pomidorami i czosnkiem. Smacznego!

2 komentarze:

  1. dziś jadłam obiad w kombinacji dynia-pomidory, ale mam ochotę jeszcze na 'porcję' jak nie więcej, takiej zupy! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. genialna zupa, a dynia to moje ukochane warzywo!

    OdpowiedzUsuń