Kategorie

niedziela, 13 marca 2016

Wegańska biała kiełbasa

Podobno niedługo Święta. Znalazłam pracę, biegam między domem, kioskiem (serio, pracuję w kiosku :D ), przedszkolem, a uczelnią. Dni są za krótkie, a lista rzeczy do zrobienia nieproporcjonalnie długa. Kuchnię omijam szerokim łukiem, chociaż pokręcenie się przy garach kusi przeogromnie. Nic to, mam nadzieję, że przyszły tydzień będzie spokojniejszy, a ja w końcu zrealizuję chociaż 1/100 moich kuchennych marzonek. 
Dzisiaj postanowiłam odwiedzić kuchnię. I... JEST!!! "Chodziła" mi po głowie dłuższy czas, dzisiaj w końcu zabrałam się za płodzenie. Prosta i szybka. Idealna do smażenia, na kanapkę lub do Wielkanocnego żurku, którego szczerze nienawidzę (mimo to planuję ukręcić ;) ) - BIAŁA KIEŁBA.
Zdjęcia tragiczne, czasu brak, światło się na mnie wypięło, Małecka również nie była chętna do współpracy. Jednak chciałam Wam ją jak najszybciej pokazać, bom dumna - patrzcie więc! :)

Wegańska biała kiełbasa





Składniki:

  • 1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej ugotowanej w 1 i 1/2 szklanki osolonej wody
  • 3,5 szklanki ugotowanej białej fasoli (ilość PO ugotowaniu)
  • 3/4 + kilka łyżek szklanki kaszy manny (użyłam orkiszowej)  
  • 2 łyżki majeranku
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 2 liście laurowe + 5 kuleczek ziela angielskiego zmielone na pył z łyżeczką soli
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz
  • sól

Do roboty!

Fasolę blendujemy, dodajemy ugotowaną jaglankę, sos sojowy i czosnek, blendujemy do uzyskania jak najgładszej masy. Przyprawiamy, dodajemy 3/4 szklanki kaszy manny, wyrabiamy i odstawiamy na 15 minut. Z masy formujemy kiełbaski, obtaczamy je w pozostałych kilku łyżkach kaszy manny. Wrzucamy do wrzącej osolonej wody (lub wege bulionu) i gotujemy przez 2 minuty od wypłynięcia. DELIKATNIE wyciągamy z wody, studzimy. Smacznego!




20 komentarzy:

  1. fajna ta kiełba...szkoda, że nie mogę sosu sojowego używać, ale może jakoś go ominę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...no to Maggi albo inną przyprawę do zup i już :D

      Usuń
  2. fajna ta kiełba...szkoda, że nie mogę sosu sojowego używać, ale może jakoś go ominę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o gluten czy o soję? Bo jak coś, to tamari jest bezglutenowy. ;)

      Usuń
    2. Spokojnie można go pominąć :)

      Usuń
  3. A czym można zastąpić kaszę manne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety niczym. To ona robi za "klej".

      Usuń
    2. a może kaszę mannę można podmienić zmiksowanym siemieniem lnianym?

      Usuń
    3. moze guma ksantanowa, agarem czy maka glutenowa?
      ja w domu robilam kielbaski z maki glutenowej, ciecierzycy i przypraw.

      Usuń
  4. A czym można zastąpić kaszę manne?

    OdpowiedzUsuń
  5. Przed chwilą idąc do domu zastanawiałam się, czym sobie podmienić kiełbę przy świątecznym stole. Z nieba mi spadasz :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiona i całkowicie jestem teraz szczera. NAJLEPSZA biała jaką jadłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale!!! Dziękuję za odzew :)

      Usuń
  7. Kolejny wspaniały przepis! Nie mogę się doczekać, aż taka kiełbaska wyląduje na moim wielkanocnym stole. :)) Można ją później jeszcze raz podgotować, jeśli akurat miałabym ochotę na ciepłą? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy! Można przez chwilę podgotować, podsmażyć, wrzucić do zupy lub sosu :)

      Usuń
  8. A sos sojowy ciemny czy jasny? :) I drugie pytanie, czy fasola może być z puszki?

    OdpowiedzUsuń
  9. Jasny. Ciemny zmienia kolor potrawy (używam go do gulaszu, żeby zrobił się brązowy :) ). Może być :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak można takie gówno jeść, zamiast iść do mięsnego -.-

    OdpowiedzUsuń