Kategorie

niedziela, 13 marca 2016

Wegańska biała kiełbasa

Podobno niedługo Święta. Znalazłam pracę, biegam między domem, kioskiem (serio, pracuję w kiosku :D ), przedszkolem, a uczelnią. Dni są za krótkie, a lista rzeczy do zrobienia nieproporcjonalnie długa. Kuchnię omijam szerokim łukiem, chociaż pokręcenie się przy garach kusi przeogromnie. Nic to, mam nadzieję, że przyszły tydzień będzie spokojniejszy, a ja w końcu zrealizuję chociaż 1/100 moich kuchennych marzonek. 
Dzisiaj postanowiłam odwiedzić kuchnię. I... JEST!!! "Chodziła" mi po głowie dłuższy czas, dzisiaj w końcu zabrałam się za płodzenie. Prosta i szybka. Idealna do smażenia, na kanapkę lub do Wielkanocnego żurku, którego szczerze nienawidzę (mimo to planuję ukręcić ;) ) - BIAŁA KIEŁBA.
Zdjęcia tragiczne, czasu brak, światło się na mnie wypięło, Małecka również nie była chętna do współpracy. Jednak chciałam Wam ją jak najszybciej pokazać, bom dumna - patrzcie więc! :)


Wegańska biała kiełbasa





Składniki:


  • 1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej ugotowanej w 1 i 1/2 szklanki osolonej wody
  • 3,5 szklanki ugotowanej białej fasoli (ilość PO ugotowaniu)
  • 3/4 szklanki + kilka łyżek kaszy manny (użyłam orkiszowej)  
  • 2 łyżki majeranku
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 2 liście laurowe + 5 kuleczek ziela angielskiego zmielone na pył z łyżeczką soli
  • 2 ząbki czosnku
  • pieprz
  • sól

Do roboty!

Fasolę blendujemy, dodajemy ugotowaną jaglankę, sos sojowy i czosnek, blendujemy do uzyskania jak najgładszej masy. Przyprawiamy, dodajemy 3/4 szklanki kaszy manny, wyrabiamy i odstawiamy na 15 minut. Z masy formujemy kiełbaski, obtaczamy je w pozostałych kilku łyżkach kaszy manny. Wrzucamy do wrzącej osolonej wody (lub wege bulionu) i gotujemy przez 2 minuty od wypłynięcia. DELIKATNIE wyciągamy z wody, studzimy. Smacznego!




32 komentarze:

  1. fajna ta kiełba...szkoda, że nie mogę sosu sojowego używać, ale może jakoś go ominę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...no to Maggi albo inną przyprawę do zup i już :D

      Usuń
  2. fajna ta kiełba...szkoda, że nie mogę sosu sojowego używać, ale może jakoś go ominę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o gluten czy o soję? Bo jak coś, to tamari jest bezglutenowy. ;)

      Usuń
    2. Spokojnie można go pominąć :)

      Usuń
  3. A czym można zastąpić kaszę manne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety niczym. To ona robi za "klej".

      Usuń
    2. a może kaszę mannę można podmienić zmiksowanym siemieniem lnianym?

      Usuń
    3. moze guma ksantanowa, agarem czy maka glutenowa?
      ja w domu robilam kielbaski z maki glutenowej, ciecierzycy i przypraw.

      Usuń
  4. A czym można zastąpić kaszę manne?

    OdpowiedzUsuń
  5. Przed chwilą idąc do domu zastanawiałam się, czym sobie podmienić kiełbę przy świątecznym stole. Z nieba mi spadasz :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiona i całkowicie jestem teraz szczera. NAJLEPSZA biała jaką jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejny wspaniały przepis! Nie mogę się doczekać, aż taka kiełbaska wyląduje na moim wielkanocnym stole. :)) Można ją później jeszcze raz podgotować, jeśli akurat miałabym ochotę na ciepłą? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy! Można przez chwilę podgotować, podsmażyć, wrzucić do zupy lub sosu :)

      Usuń
  8. A sos sojowy ciemny czy jasny? :) I drugie pytanie, czy fasola może być z puszki?

    OdpowiedzUsuń
  9. Jasny. Ciemny zmienia kolor potrawy (używam go do gulaszu, żeby zrobił się brązowy :) ). Może być :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak można takie gówno jeść, zamiast iść do mięsnego -.-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ty tez jestes gownem dla kanibala. Chcialabym by cie zezarl kretynie. Skoro ty zresz mieso dlaczego by ciebie ktos nie zezarl?

      Usuń
    2. Nie gownem tylko przysmakiem,skoro nie jesz miesa po co nazywasz te paluszki jaglano fasolowe kielbasa.Troche przesadzilas

      Usuń
  12. Dzień dobry. Czy białą fasolę w można. Zasypiać no zielona soczewica? Jako tak to ile jej dodać? Nie zmieniając reszty przepisu. Lub np. Tofu zamiast fasoli? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjj, nie próbowałam. Można spróbować, bo za formę odpowiada kasza, a strączek dodaje tylko masy i suchości. Soczewica jest podobna do białej faosli, jeśli chodzi o konsystencję, więc nie powinno być problemu. Na pewno wpłynie na smak i kolor. :)

      Usuń
  13. Fajny przepis ale: kilka łyżek szklanki kaszy manny? co to wgl znaczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Literówka. Chodziło o kilka dodatkowych łyżek. :)

      Usuń
  14. Ile kiełbas wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy można kiełbaski mrozić? Jeśli tak to ugotowane czy surowe?

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy przepis.Czy kasza manna ma być sucha? Mariola

    OdpowiedzUsuń
  17. Totalna wtopa. Rozpada się a smakuje jak kluchy niest😪😬

    OdpowiedzUsuń
  18. kiełbasa to kiełbasa mięso musi być nie ulegajmy modzie bez glutenu bez cukru bez mięsa a może bez seksu??????

    OdpowiedzUsuń