Kategorie

poniedziałek, 7 marca 2016

Makaron z brokułem i tofu w mleku kokosowym

Prosty i szybki makaron z tofu. Charakterne składniki, takie jak suszone pomidory, czy aromatyczne mleko koko sprawiają, że wszelkie dodatkowe przyprawy stają się zbędne. Ograniczyłam się więc do minimum, czyli do imbiru, chilli i sosu sojowego, który działa jaki glutaminian. ;) Użyłam makaronu chow mein, który dorwałam w Biedronce podczas akcji azjatyckiej. Jeśli nie macie do niego dostępu, użyjcie swojego ulubionego, np. ryżowego lub zwykłego makaronu do spaghetti. :)


 Makaron z brokułem i tofu w mleku kokosowym



Składniki:

  • 1/2 dużego lub jeden mały brokuł
  • kostka tofu wędzonego
  • puszka mleka kokosowego
  • 3 łyżki oleju sezamowego
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • niepełna łyżeczka imbiru
  • szczypta chilli
  • 1/2 puszki kukurydzy
  • 5 suszonych pomidorów z zalewy
  • sól
  • makaron (użyłam 250 g chow mein z House Of Asia, kupiłam go w Biedronsi ;), Wy możecie użyć swojego ulubionego makaronu )

 Do roboty!

Makaron gotujemy wg instrukcji na opakowaniu. Tofu kroimy w kostkę, podsmażamy na oleju sezamowym. Dodajemy pokrojonego w różyczki brokuła, dusimy przez kilka minut. Wlewamy mleko kokosowe, sos sojowy - dusimy pod przykryciem aż brokuł zmięknie. Pomidory kroimy, razem z kukurydza wrzucamy do reszty warzyw. Przyprawiamy. Dodajemy ugotowany makaron, mieszamy. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz