Kategorie

niedziela, 8 lutego 2015

Recyklingowe wegańskie pralinki z masłem orzechowym (bez cukru!)

01:21, a ja własnie gotuję buraki na ciasto ;) Lubię piec w nocy. Chociaż nawet jakbym nie lubiła to i tak nie mam innego wyboru, takie uroki bycia Mamą ;) Uwielbiam babrać się z Małecką w kuchni, jednak czasami mam ochotę zamknąć się w niej sama i trochę pomęczyć mikser. O dziwo, biegając między kuchnią, spiżarnią (mój bunkier w którym miksuję, blenduję i mielę, żeby nikogo nie obudzić ;) i pokojem w którym śpi Małecka, najbardziej odpoczywam. Fakt, że rano nie jestem w stanie zwlec tyłka z łóżka - przemilczę. ;)
Jakiś czas temu upiekłam ciasto czekoladowe z chilli na podstawie przepisu na ciasto pomarańczowe, które pokazywałam Wam jakiś czas temu. Jednak po upieczeniu zmieniłam koncepcję i postanowiłam ukręcić praliny/cake popsy bez patyka, ciasteczka/prawie bajaderki? Jej, nawet nie wiem jak to nazwać ;) Są to po prostu recyklingowe kuleczki. Możecie zrobić je z ciasta, które Wam nie wyszło lub które zostało, bez widoków na szybkie zjedzenie w jego pierwotnej formie. Możecie też przygotować ciasto z przepisu, który podaję poniżej. Co prawda jedna pralinka ma około pierdyliona kalorii, ale co tam... pójdzie w cycki! :) Polecam, szczególnie ze względu na polewę, która jest najtłustszą, najbardziej kaloryczną i ciężką polewą jaką jadłam <3 (taka PMS'owa zachcianka ;)


Recyklingowe wegańskie pralinki z masłem orzechowym (bez cukru!)



 Składniki:

Ciasto (nie musicie korzystać z tego przepisu, możecie użyć ok. 400 g dowolnego ciasta muffinkowego, babkowego lub biszkopto-podobnego ;):

  • szklanka mąki orkiszowej
  • 1/3 szklanki kakao
  • 6 łyżek ksylitolu
  • 1,5  łyżeczki sody
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego
  • 1/2 szklanki oleju 
  • szczypta chilli (opcjonalnie)
Pozostałe składniki:
Polewa:
  • 8 łyżek masła orzechowego
  • 200 g czekolady bez cukru (używam firmy Wawel, jest najtańsza i łatwo dostępna)
  • kilka łyżek posiekanych orzeszków ziemnych


Do roboty!

Ciasto

Suche składniki łączymy w jednej misce, mokre w drugiej. Olej z mlekiem wlewamy do miski z mącznym mixem, mieszamy. Ciasto wlewamy do foremki (użyłam silikonowej 18x19) wyłożonej papierem do pieczenia (jeśli korzystamy z silikonowej formy, nie używamy papieru), po czym pieczemy w 200 stopniach przez 20-25 minut.

Pralinki

Wystudzone ciasto z powyższego przepisu lub ok 400 g innego, które chcemy zrecyklingować, kruszymy w dużej misce. Dodajemy masło orzechowe i zblendowanego (lub rozgniecionego widelcem, ew. łapkami) banana. Masę wyrabiamy ręką, powinna być zbita i plastyczna. Z ciasta formujemy kulaski wielkości orzecha włoskiego. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, łączymy z pozostałym masłem. Kuleczki maczamy w polewie, posypujemy posiekanymi orzeszkami. Chłodzimy w lodówce. Smacznego!



2 komentarze:

  1. bardzo fajny pomysł na wykorzystanie ciasta, a do tego ta pyszna polewa - palce lizać! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. genialne, z chęcią bym skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń