Kategorie

czwartek, 3 grudnia 2015

Wegańska potrawka

Przepis z serii "weganizowanie smaków dzieciństwa". Ojej, jak ja kochałam potrawkę mojej mamy. Kojarzy mi się z pierwszą klasą podstawówki i białym ryżem. Klasyka! Tak jak pisałam jakiś czas temu, ugotowałam zbyt dużo kostki sojowej, z której spłodziłam dwa obiady: potrawkę i gulasz. I tak jak gulasz bardziej przypadł do gustu Lubemu, ja zakochałam się w potrawce. Jest idealna, przypomina maminą i można ją jeść z różnymi dodatkami, np. ziemniakami, ryżem lub makaronem. Polecam! :)

Wegańska potrawka



Składniki:

"Mięso":
  • 80 g kostki sojowej (pół opakowania z Orico)
  • 1,5 litra wody
  • 3 listki laurowe
  • 5 kuleczek ziela angielskiego
  • kilka ziarenek pieprzu
  • sól
  • sos sojowy
  • łyżka majeranku
  • szczypta chilli
Pozostałe składniki:
  • marchewka
  • mała pietruszka
  • 1/3 selera
  • szklanka wody
  • 1,5 szklanki mleka owsianego
  • sól
  • pieprz
  • 1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • płaska łyżka chrzanu
  • pieprz 
  • przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku
  • ew. zielona pietruszka do posypania
  • ryż, kasza lub ziemniaki
  • łyżka oleju/oliwy

Do roboty!

Sojówki gotujemy z przyprawami wg. zaleceń producenta. Ugotowane odcedzamy na sitku.
Warzywa obieramy i kroimy w kosteczkę. W szerokim garnku lub na głębokiej patelni rozgrzewamy olej/oliwę. Podsmażamy warzywa, a następnie zalewamy szklanką wody. Gotujemy pod przykryciem. Kiedy zmiękną dodajemy kostkę sojową i mleko owsiane. Przyprawiamy i gotujemy jeszcze przez 5 minut, co jakiś czas mieszając. Mleko powinno zgęstnieć, jeśli tak się nie stanie, możemy zagęścić sos łyżką mąki rozrobionej w niewielkiej ilości mleka/wody. Podajemy z ryżem, kaszą lub ziemniakami. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz