Kategorie

wtorek, 12 maja 2015

Wegańskie muffinki z ananasem bez cukru

Jej, jak dawno nie piekłam babeczek. Już zapomniałam jakie to proste i przyjemne. Szczególnie jeśli mamy to zutylizowania owoce lub inne dogorywające dodatki. Tym razem padło na ananasa, którego część wylądowała w obiedzie, a reszta smuciła się na parapecie. Rzadko jemy ananasy na surowo, praktycznie zawsze po tych owocach nie poddanych obróbce termicznej, boli nas gardło (nas tj. mnie, moją mamę i Małecką, Luby nie wierzy w wyziębianie organizmu ;) Dlatego zamiast kręcić ananasowe smoothie lub rąbać na surowo, upiekłam babeczki. Najprostsze, słodkie, mięciutkie i wegańskie. Pięknie wyrastają, nie powinny sprawić Wam problemów. ;)

Wegańskie muffinki z ananasem bez cukru


Składniki:
  • 2 szklanki mąki orkiszowej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego/słonecznikowego
  • 1/2 szklanki płynnego słodu (użyłam miodu z mniszka)
  • szklanka mleka roślinnego (użyłam owsianego)
  • skórka starta ze sparzonej cytryny
  • sok z połowy cytryny
  • 1/3 obranego i pokrojonego na kawałki ananasa



Do roboty!

Suche składniki wsypujemy do miski i mieszamy. Sok z cytryny wlewamy do mleka, odstawiamy na chwilę. Do zakwaszonego mleka wlewamy słód i olej, mieszamy i łączymy z suchymi składnikami. Do ciasta dodajemy pokrojonego ananasa, mieszamy. Masę wlewamy do 3/4 wysokości papilotek lub foremek silikonowych na muffinki. Pieczemy 20 minut (do suchego patyczka) w 200 stopniach. Smacznego!



2 komentarze:

  1. świetne muffinki, idealne na małe co nieco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Miód" z mniszka lekarskiego przygotowuje się z użyciem ogromnej ilości cukru. Te muffiny nie są więc "bez cukru".

    OdpowiedzUsuń