Kategorie

sobota, 28 lutego 2015

Masło z nerkowców

Kto lubi nerkowce, ręka do góry! Dzisiaj mam dla Was cudowny, słodki, gęsty i aromatyczny krem z nerkowców. Masło z tych orzechów nie jest tak lejące jak popularne masło z orzeszków ziemnych, za to jest zdecydowanie delikatniejsze, po prostu cudowne! Idealne na kanapki, naleśniki lub do przełożenia ciastek. Ja wykorzystałam je w zupełnie inny sposób, ale o tym następnym razem... ;)


Masło z nerkowców


Składniki:


  • 3/4 szklanki nerkowców
  • 2 łyżki płynnego slodzidła (np.: miodu, syropu z agawy)
  • 2 łyżki oleju 
  • ew. 2-3 łyżki mleka roślinnego

Do roboty!

Wszystkie składniki miksujemy w blenderze kielichowym lub w Soyabelli (używając pojemniczka do mielenia) do uzyskania pożądanej konsystencji. Smacznego!





6 komentarzy:

  1. jak dla mnie najlepsze masło, aczkolwiek najbardziej lubię to 100% z samych nerkowców bez dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To 100% musi być cudowne, jednak nawet Soyabella nie dała rady samym orzechom. Jak już będę bogata i będzie mnie stać na Vitamixa lub Blendteca, będę robiła tylko 100 procentowe masełka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dotąd jadłyśmy masło z nerkowców z Primaviki i było cudowne!
    Domowe pewnie jeszcze bardziej tyłek urywa xD

    OdpowiedzUsuń
  4. Nerkowce uwielbiam...
    A maslo takowe widuje od czasu do czasu w sklepach ze zdrowa zywnoscia.
    Ciekawy przepis!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nerkowce bardzo lubię. Czasami kupuję gotowe masło. Muszę w końcu zrobić je sama :)

    OdpowiedzUsuń
  6. proste i pyszne, i nawet mój stary blender dał rady. dziękuję, będą powtórki :)

    OdpowiedzUsuń