Kategorie

poniedziałek, 12 maja 2014

Bezglutenowe, wegańskie pieczywo chrupkie z pokrzywą

Tak jak obiecałam, kolejna odsłona pieczywa chrupkiego. Tym razem z pokrzywą, pestkami dyni i zmielonym słonecznikiem. :)

Bezglutenowe, wegańskie pieczywo chrupkie z pokrzywą


Składniki:

  • 1/3 szklanki mąki jaglanej
  • 1/3 szklanki maki gryczanej
  • 1/3 szklanki zmielonych pestek słonecznika
  • 1/2 szklanki siemienia lnianego
  • 1/2 szklanki pestek dyni
  • 2 łyżki oliwy 
  • szklanka pokrzywy
  • sól
  • pieprz
  • zioła prowansalskie
  • 4 ząbki czosnku
  • szklaka wody



Do roboty!

Pokrzywę przelewamy wrzątkiem, siekamy. Czosnek przeciskamy przez praskę. Całość mieszamy i przelewamy na formę wyłożona papierem do pieczenia (ja użyłam silikonowej). Ciasto (dosyć cienko) rozsmarowujemy łyżką. Pieczemy prze 40 minut w 180 stopniach. Kroimy od razu po wyjęciu z piekarnika, następnie studzimy. Smacznego!


Piknik majowy

8 komentarzy:

  1. krakersy z pokrzywą, umieram ze szczęścia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjedzone z Twoim pasztetem ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że ktoś odważył się skorzystać z tego przepisu! ;)

      Usuń
  3. Dzień dobry.
    Chlebek REWELACJA! Konsystencja idealna - chrupiący,ale się nie kruszy.
    Dałam suszona pokrzywę,bo nie miałam świeżej.Jadłam na śniadanie, obiad i kolację.Dobrze,że upiekłam od razu z trzech porcji.
    Dodam tylko,że pieczywo chrupkie kroję przed włożeniem do piekarnika, mi jest tak łatwiej.
    Pozdrawiam,Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strasznie się cieszę, że wyszedł i smakował!!! Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Witam! Fantastyczny przepis. Na pewno wypróbuję :-) Mam tylko jedno małe pytanie, gdzie można kupić pokrzywę? Byłabym wdzięczna za podpowiedź :-) Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zerwałam z ogródka. Pokrzywę można wymienić na świeży szpinak - sprawdzone. :)

      Usuń
    2. Super, dziękuję :-)

      Usuń