Kategorie

wtorek, 8 sierpnia 2017

Wegańskie drożdżówki z jagodami

Były jagodzianki, są drożdżówki podobne wielce, ale łatwiejsze w obsłudze, bo zamiast wypełniać i kulać - turlamy i kroimy. Obsługa lukru jest dla mnie zbyt skomplikowana, stąd grudki niezbyt przyjemne dla oka, jednak nieistotne dla podniebienia. Mojego, oczywiście.
Nadal nie mam aparatu, zdjęcia robię telefonem, który potrafi wygladzić zmarszczki na mojej twarzy (rili), a nie potrafi ustawić odpowieniej ostrości. Istnieje również możliwość, że to ja nie potrafię jej ustawić. Bardzo możliwa możliwość.


Wegańskie drożdżówki z jagodami




Składniki:

Ciasto:

  • 30 g drożdży
  • szklanka mleka roślinnego (u mnie sojowe)
  • 3 szklanki mąki
  • 5 łyżek słodu
  • szczypta soli
  • 4 łyżki oleju
  • skórka starta z cytryny
Dodatkowo:
  • szklanka jagód + łyżka słodu
  • ew. dwie łyżki soku z cytryny, dwie łyżki wrzątku i 1/2 szklanki ksylitolowego pudru (lub cukru pudru)

Do roboty!

Drożdże kruszymy, zasypujemy słodem, dodajemy 1/4 szklanki ciepłego mleka i 3 łyżki mąki. Mieszamy i odkładamy na 15 minut. Kiedy drożdże ruszą, dodajemy resztę składników. Wyrabiamy gładkie i elastyczne ciasto, odstawiamy na godzinę do podwojenia objętości. Jagody mieszamy ze słodem. Ciasto rozwałkowujemy, posypujemy jagodami, zwijamy w rulon, kroimy na grube plastry. Pieczemy ok. 30 minut w 180 stopniach. Drożdżówki muszą być zarumienione. Czas pieczenia może zależeć od tego, jak bardzo "mokre" są wasze jagody. 
Ksylitol zalewamy wrzątkiem i sokiem z cytryny, mieszamy, polewamy wystudzone drożdżówki. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz