Kategorie

środa, 15 czerwca 2016

Wegańskie kruche ciasto z truskawkami

Kruche ciasto z truskawkami "chodziło" za mną od 3 lat, kiedy moja koleżanka (cześć, Madziu! :* ) przyniosła mi foremkę najzwyklejszej tarty z truskawkami. Była obłędna i taka... od serca. :) Cudowna w swojej prostocie. Zabierałam się za nią od tych trzech lat, jednak zawsze było coś pilniejszego. Wczoraj pękłam, kupiłam koryto truskawek, zaciągnęłam Małecką do krojenia i... jest! Tzn. była, bo została pochłonięta w tempie ekspresowym. ;) Idealna, polecam!

P.S. Foremka do tarty z wyjmowanym dnem to jedna z lepszych inwestycji w moim życiu. Nawet mój ukochany silikon się chowa. :D

Wegańskie kruche ciasto z truskawkami



Składniki:
  • 2 i 1/3 szklanki mąki (u mnie 1 i 1/3 szklanki orkiszowej, resztą pszennej)
  • 6 łyżek ksylitolu
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki oleju rzepakowego/słonecznikowego
  • łyżka zmielonego siemienia lnianego zalana połową szklanki wrzątku
  • szczypta soli
  • esencja waniliowa, ziarenka z laski wanilii, cukier waniliowy lub ksylitol aromatyzowany wanilią - cokolwiek waniliowego ;)
  • 500 g truskawek + łyżka ksylitolu + łyżka mąki ziemniaczanej
  • łyżka kaszy manny lub bułki tartej
 

Do roboty!

Mąkę, ksylitol, sól, proszek do pieczenia i "coś" waniliowego mieszamy. Dodajemy olej i siemieniowego glutka. Wyrabiamy, formujemy kulkę, chłodzimy.
Truskawki myjemy, pozbawiamy szypułek. Przekrawamy na pół, odcedzamy na sitku.
Odrywamy 2/3 schłodzonego ciasta. Ciastem wylepiamy foremkę (użyłam nieprzywierającej foremki do tarty, więc nie smarowałam jej olejem). Podpiekamy 15 minut w 200 stopniach.
Truskawki posypujemy ksylitolem i mąką ziemniaczaną, mieszamy. Podpieczony spód posypujemy kasza manną/bułką tartą. Następnie nakładamy owoce. Resztę ciasta traktujemy jak kruszonkę. Odrywamy małe kawałeczki, którymi posypujemy truskawki. Pieczemy 20 minut w 200 stopniach. Studzimy. Smacznego!




2 komentarze:

  1. Świetny przepis, biorę się za pieczenie :D
    Pytanie tylko czy można siemię lniane zastąpić nasionami chia? Mój młynek odmawia posłuszeństwa :(

    OdpowiedzUsuń