Kategorie

wtorek, 31 maja 2016

Sałatka ziemniaczana ze szparagami i młodą kapustą

Nie jestem fanką szparagów. Tym bardziej tych białych. Wymyśliłam sobie sałatkę z ziemniaków i kapusty. Z duuużą ilością koperku, którym podzieliła się ze mną sąsiadka (prosto z ogródka! <3 ). W lodówce znalazłam szparagi, które jakiś czas temu kupiłam w promocji, a o których kompletnie zapomniałam (standard...). Mimo, że nigdy nie skradną mojego serca, nie chciałam, żeby smętnie więdły w lodówkowych czeluściach. Zlitowałam się więc i wrzuciłam je do sałatki. Idealny sposób na zatrzymanie wiosny w... misce. :D Możecie użyć młodych ziemniaków razem ze skórką lub takich z dnia poprzedniego. Nie wiem, czy to jeszcze sałatka, czy już danie obiadowe. Możecie je jeść na ciepło tak jak ja, lub na zimno jak ojciec Małeckiej. ;) To co, idziecie kroić kapustę? :)


Sałatka ziemniaczana ze szparagami i młodą kapustą



 Składniki:
  • 5 ziemniaków
  • 500 g białych szparagów
  • 1/2 szklanki mrożonego groszku (można użyć konserwowego z puszki)
  • 1/2 główki młodej kapusty
  • 2 szklanki wody
  • 4 łyżki posiekanego koperku
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/3 szklanki oliwy
  • sól
  • pieprz

Do roboty!

Ziemniaki obieramy, gotujemy na parze (lub normalnie, w wodzie :) ). Szparagi obieramy, ucinamy ewentualne zdrewniałe końcówki, kroimy na ok. 5 cm kawałki. Kapustę kroimy w paski. Szparagi i kapustę przekładamy do garnka, wlewamy 2 szklanki wody, solimy i gotujemy do miękkości. Pod koniec gotowania dorzucamy mrożony groszek. Kiedy szparagi zmiękną, odlewamy ewentualną wodę, która mogła nie odparować. Do warzyw dodajemy pokrojone w plastry ziemniaki i posiekany koperek. Do oliwy dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, sól i pieprz. Miksturą polewamy warzywa. Mieszamy. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz