Kategorie

poniedziałek, 16 listopada 2015

Pralinki z masłem orzechowym

Szybko, szybko, bo łeb mi pęka, a książki błagają o chwilę uwagi. Dwuskładnikowe pralinki, szybkie i obłędnie pyszne. Jestem wielką fanka słodko-słonych połączeń, dlatego w tych pralinkach zakochałam się od pierwszego ugryzienia. ;) W dodatku są baaardzo proste i nie wymagają wymyślnych składników. Ideał? ;)


Pralinki z masłem orzechowym

Składniki:
  • 200 g gorzkiej czekolady bez cukru (lub takiej o 70% zawartości kakao)
  • ok. 6 łyżek masła orzechowego

Do roboty!

150 g czekolady rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Za pomocą pędzelka lub łyżeczki wypełniamy dna foremek tak, żeby stworzyć czekoladowe miseczki. Chłodzimy. Kiedy czekolada stwardnieje, każda czekoladkę wypełniamy masłem orzechowym, zostawiając ok. 0,5 wolnego miejsca od góry każdej pralinki. Pozostałe 50 g czekolady również roztapiamy w kąpieli wodnej. Łyżeczką wylewamy ją na nadzienie, tworząc spody czekoladek. Po ponownym schłodzeniu wyciągamy pralinki z foremki. Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Takie domowe Reese's <3 Oddawaj! :D
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. takie czekoladki to ja mogę jeść...codziennie! <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. To musi być wspaniałe w smaku :) Zjadlabym wszystkie ;) Jak myślisz foremki do kostek lodu (nie są sylikonowe) sprawdzą się ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że bez wcześniejszego natłuszczenia (np. olejem kokosowym) nie da rady. :(

      Usuń