Kategorie

sobota, 1 sierpnia 2015

Wegańskie lody jeżynowe bez cukru

Najlepsze lody na blogu. Są idealnie kremowe i tłuściutkie. Gałkują sie bezproblemowo. No ideał! Jeżyny należą do mojej owocowej top trójki. Cieżko je znaleźć w lesie, w marketach i na targu osiągają niebotyczne ceny. Jestem szczęściarą, zasadzony w ogródku jeżynowy krzaczek rozrósł się niesamowicie. W tym roku dał nam tyle owoców, że sama nie wiem co z nimi robić. Ciasta odpadają, nie lubię pieczonych jeżyn, nabierają sztucznego posmaku. Dlatego wszystko przerabiam na lody i soki. A powracając do lodów, nie udało mi się zrobić im innych zdjeć, rozeszły się przy pierwszym "rozdaniu". Dlatego zostawiam Was z umorusaną Małecką. ;)

 Wegańskie lody jeżynowe bez cukru


 Składniki:

  • 2,5 szklanki jeżyn
  • puszka mleka kokosowego
  • 2 łyżki ksylitolu
  • łyżka mąki kukurydzianej
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • opcjonalnie 3 łyżki amaretto (użyłam bezalkoholowego syropu), jeśli nie użyjecie syropu, dodajcie łyżkę ksylitolu wiecej




Do roboty!

Jezyny blendujemy, przecieramy przez sitko, zeby pozbyć się pestek. Jeżynowe puree miksujemy z resztą składników. Umieszczamy w maszynie do lodów, kręcimy ok. 30 minut. W razie potrzeby "domrażamy" w zamrażalce. Jesli nie mamy maszyny do lodów, masę mrozimy, mieszając co 20 minut. Smacznego!

2 komentarze:

  1. świetne lody! koniecznie muszę zacząć domową produkcję takich deserów <3

    OdpowiedzUsuń
  2. w tym roku jeżyn nie jadłam, a ty takie cudowne lody serwujesz :)

    OdpowiedzUsuń