Kategorie

czwartek, 11 czerwca 2015

Krem z białych szparagów i pora

Wróciłam. I jak na razie nie planuję ponownie uciekać na tak długi czas. Kiedy na blogu straszyły stare przepisy, ja leniłam się na Śląku, wcinając babcine obiadki i spacerując w 32 stopniach z Małecką pod pachą. Wieczorami zdarzało mi się nawet biegać. Inaczej, bo po górkach (najczęściej pod górkę ;) Dlatego dzisiaj, kiedy zasuwałam po moich ostrowskich rewirach, miałam wrażenie, że latam. Nie ma co, górki (małe, bo małe, ale jednak górki ;) wyrobiły mi kondycję ;).
Z racji tego, że w Ostrowie jest zimno i ponuro, zamiast owocowych, lekkich deserów gotuję zupy. ;) Dzisiaj mam dla Was delikatny krem z ostrą, wyrazistą pieczarkową wkładką. Nie da się ukryć, nie powala urodą. Jednak gwarantuję, że pokochacię tę zupę tak, jak reszta domowników (nawet Małecka rąbnęła miskę kremu bez wkładki ;). Nie rezygnujcie z pieczarek, wspaniale kontrastują z delikatnym kremem. Triku z obierkowym wywarem nauczyła mnie babcia. Dzięki temu zupa jest bardziej aromatyczna. :)
Pamiętacie konkurs Kocham Kaszę o którym Wam wspominałam? Ostatnio pisałam, że wygrałam drugi etap i czekam na finał. A więc... ten też udało mi się wygrać! Cieszę się niesamowicie! Częścią nagrody głównej jest worek kaszy, który mogę przeznaczyć na dowolny cel charytatywny. W mojej okolicy jest mnóstwo placówek, które potrzebują pomocy, dlatego wybór jest trudny. Jeśli macie jakieś sugestie, śmiało piszcie! Może wiecie, które placówki w okolicy Ostrowa Wielkopolskiego są najbardziej potrzebujące? Kolejny powód dla którego ta wygrana jest dla mnie tak ważna to promowanie weganizmu. Moja kaszanka wygrała z dwoma mięsnymi i jednym niewegańskim przepisem! Niech ludzie zobaczą, że będąc na diecie wegańskiej nie trzeba sobie niczego odmawiać, nawet kaszanki! :D


Krem z białych szparagów i pora 



Składniki:

Krem:


  • 500 g białych szparagów
  • dwa pory bez zielonej części
  • gałka muszkatołowa
  • 3 ząbki czosnku
  • gałązka swieżego lubczyku
  • pieprz
  • sos sojowy
  • sól
  • olej sezamowy
Dodatkowo:
  • 300 g pieczarek
  • tymianek
  • papryka wędzona
  • ostra papryka
  • sos sojowy
  • oliwa
Do roboty!

Szparagi myjemy, obieramy. Obierki zalewamy 1,5 litra wody, gotujemy przez 15 minut. Szparagi i pory kroimy. Podsmażamy na oleju sezamowym, solimy. Podduszone warzywa zalewamy odcedzonym wywarem z obierek, dodajemy lubczyk. Gotujemy do momentu w którym szparagi zmiękną. Blednujemy z czosnkiem, przyprawiamy sosem sojowym, gałką, pieprzym i solą. 
Pieczarki kroimy w plasterki, podsmażamy na oliwie. Porządnie doprawiamy tymiankiem, sosem sojowym i paprykami. Krem podajemy z piczarkami, skropiony olejem sezamowym. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz