Kategorie

środa, 20 maja 2015

Tofucznica z pieczarkami

Znowu tofu! Jeszcze nigdy nie miałam na nie takiej fazy. Tofucznica na śniadanie, tofu z warzywami na obiad i tofurnik na deser ;) Niedługo zamienię się w napakowanego białkiem strączka, zobaczycie. Dzisiaj mam dla Was przepis na bardzo prostą, przepyszną (moją pierwszą) tofucznicę. Niestety w swoich kuchennych zasobach nie posiadam czarnej soli, która zazwyczaj jest dodawana do wegańskich udawaczy jajecznych potraw. Ale, ale, ale...! Bez kala namak też da się zrobić pyszną,  "jajeczną" tofucznicę. Mój tata dorwał się do patelni z gorącą bez-jajecznicą i zaczął wyjadać ją łyżką, nie wierząc, że nie ma w niej produktów odzwierzęcych. :) Możecie dodać do niej swoje ulubione przyprawy, ja z nich zrezygnowałam, nigdy nie lubiłam przyprawionych jajek. Poza tym byłam ciekawa jak smakuje w wersji jak najprostszej, bez zbędnych poprawiaczy smaku (z sosu sojowego nie zrezygnowałam, robi za 6 smak - umami ;).  Z podanych proporcji wychodzi sporo dobrego żarełka dla 3 bardzo glodnych lub 4 zwyczajnie głodnych osób. Nie sugerujcie się wielkością porcji na patelni, tofucznica jest sto razy bardziej sycąca od jej niewegańskiego pierwowzoru. Nasyci Was na długie godziny. Ja przepadłam, a Wy? :)

Kochani, jeśli śledzicie mojego fanpage'a to pewnie już wiecie, że wygrałam drugi etap konkursu o którym niedawno Wam pisałam. A jeśli nie korzystacie z facebook'a to pochwalę się tutaj: aaaaaaaaaa, wygraaaaaaaałam! :) I to tylko dzięki Wam, bo o wygranej decydowała ilość "lubię to" klikniętych pod przepisem. Dlatego dziękuję Wam bardzo, jesteście kochani! Za dwa tygodnie finał, wygra jeden spośród 4 zwycięzców wcześniejszych etapów. W starciu ostatecznym o wygranej zadecyduje jury. Trzymajcie kciuki! :)


Tofucznica z pieczarkami


Składniki:
  • 360 g tofu domowej roboty lub dwie kostki kupnego naturalnego
  • 100 g pieczarek
  • cebula
  • szczypta kurkumy (ok. 1/3 łyżeczki)
  • łyżka soku z cytryny
  • sos sojowy (ok. dwóch łyżek)
  • sól (najlepsza będzie czarna sól kala namak, nadaje jajeczny posmak; ja użyłam zwykłej)
  • pieprz
  • olej lub oliwa do smażenia



Do roboty!
Pieczarki kroimy w półplastry, cebule w kostkę. Podsmażamy na rozgrzanej oliwie lub oleju, dodajemy szczyptę soli. Tofu rozgniatamy widelcem na papkę przypominająca ściętą jajecznicę. Do podduszonych pieczarek i zeszklonej cebuli dodajemy zmasakrowane tofu i sok z cytryny, przyprawiamy sosem sojowym, solą, pieprzem i niewielką ilością kurkumy.  Smażymy, ciągle mieszając przez około 5 minut. Smacznego!


1 komentarz:

  1. To zdecydowanie jedno z najlepszych wydań tofu - uwielbiam tofucznicę, a najbardziej z pieczarkami właśnie :)

    OdpowiedzUsuń