Kategorie

piątek, 13 marca 2015

Portobello faszerowane kaszą jęczmienną

Znowu Portobello! W Tesco często można znaleźć je w fajnych cenach. Pasują praktycznie do wszystkiego, można je piec, dusić, smażyć lub ugotować z nich zupę. Dlatego biorę je zawsze, kiedy są przecenione. Tym razem zdecydowałam się na farsz z mojej ulubionej (zaraz po jaglanej! ;) kaszy z kilkoma nieskomplikowanymi składnikami. Zamiast portobello możecie wykorzystać zwykłe, większe pieczarki. Użyjcie ich wtedy trochę więcej. :)

Portobello faszerowane kaszą jęczmienną



Składniki:
  • 250 g portobello (u mnie było to 5 średniej wielkości grzybów)
  • woreczek kaszy jęczmiennej
  • biała część z jednego pora
  • cebula
  • pół pęczka natki pietruszki
  • sos sojowy
  • sól
  • cząber
  • czosnek niedźwiedzi
  • lubczyk

Do roboty!

Kasze gotujemy w osolonej wodzie. Grzyby pozbawiamy nóżek i "harmonijki". Pora, cebulę i pieczarkowe wnętrzności kroimy w kosteczkę. Podsmażamy na oliwie, przyprawiamy. Do warzyw dodajemy ugotowaną kaszę i posiekaną natkę pietruszki, mieszamy. Farsz nakładamy do grzybowych miseczek, pieczemy 20 minut w 200 stopniach.

1 komentarz:

  1. jeszcze nie miałam okazji ich próbować, ale w takim wydaniu z pewnością by mi posmakowały :)

    OdpowiedzUsuń