Kategorie

wtorek, 24 marca 2015

Bananowa granola z masłem orzechowym

Od jakiegoś czasu zbierałam się do upieczenia domowej granoli. Nie spieszyło mi się, bo w moim domu zamiast musli z zimnym mlekiem jada się gorące jaglanki. Myślałam, że nie zdobędzie zbyt wielu serc. Do czasu, kiedy Małecka dorwała się do wstrętnego, kupnego crunchy mojego taty. Rąbała jak szalona, dlatego nie chciałam dłużej zwlekać z przyrządzeniem własnej, domowej wersji. Swoją drogą, czytaliście kiedyś skład kupnego musli? Cukier, syrop glukozowo-fruktozowy i olej palmowy to stali bywalcy każdej mieszanki. Nie polecam, tym bardziej na śniadanie, które powinno być najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Nigdy wcześniej nie robiłam musli, dlatego instynktownie wrzuciłam kilka składników do miski, upiekłam i ... przepadłam. Chrupiące (a najbardziej bałam się właśnie o jego chrupkość, a raczej jej brak), słodkie i aromatyczne. Dodatki zależą od tego na co mamy ochotę lub co akurat mamy pod ręką. Dlatego jeśli nie lubicie np. orzechów laskowych, śmiało wymieńcie je na inne ulubione. ;)

Bananowa granola z masłem orzechowym


Składniki:
  • 3 szklanki płatków owsianych górskich
  • 2 średnie banany (waga po obraniu - 175 g)
  • 2 wielkie łychy masła orzechowego
  • 3 łyżki syropu z agawy
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1/2 szklanki rodzynek
  • 1/2 szklanki orzechów laskowych
  • 1/2 szklanki orzechów arachidowych




Do roboty!

Banany blendujemy z olejem i syropem z agawy. Orzechy laskowe grubo siekamy. Wszystkie składniki łączymy ze sobą, a następnie wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia lub matą silikonową. Pieczemy przez 25 minut w 200 stopniach, często mieszając, żeby granola równo się przypiekła. Smacznego!


4 komentarze:

  1. najlepsze połączenie smaków! do tego wydaje się być tak przyjemnie chrupiąca :) i naturalnie słodka - super przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham granolę z dodatkiem masła orzechowego! To zdecydowanie moja ulubiona :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialna jest ta granola! :)
    Korzystając z okazji chciałabym Cię zaprosić do wzięcia udziału w moim konkursie, w którym zadaniem konkursowym jest przygotowanie wielkanocnego wypieku bądź deseru. :) A do wygrania jest śliczna patera i nie tylko! :)
    Szczegóły na blogu:
    http://tajnikismaku.blogspot.com/2015/03/wielkanocny-konkurs-pastelowy.html

    OdpowiedzUsuń