Kategorie

niedziela, 19 października 2014

Tarta dyniowa z kaszą gryczaną

Mam nadzieję, że jeszcze nie macie dosyć przepisów z wykorzystaniem dyni, bo ja kompletnie zwariowałam na jej punkcie. Mogłabym dodawać ją do wszystkiego! Jest przepyszna i niesamowicie uniwersalna. Rok temu miałam tylko dwa dyniowe epizody, za to w tym roku odbijam sobie za wszystkie czasy ;) 
Mój ukochany, najprostszy spód, jesienna kasza z warzywami i dyniowa, delikatna pierzynka. Sama nie wiem, która warstwa jest najlepsza. Polecam! :)
Aaaaa, dwa zgłoszone przez mnie zdjęcia dostały się na Wykrywacz Smaku!!! Cieszę się przeogromnie, bo jeszcze rok temu tylko śliniłam się do zdjęć zamieszczanych na tej stronie. Gdyby ktoś wtedy powiedział mi, że za jakiś czas moje przepisy się tam znajdą, kazałabym mu mocno się rozpędzić i stuknąć "baranka" w ścianę ;) Kiedy zaczynałam przygodę z blogowaniem, aparat parzył mnie w ręce. A teraz? Powoli zaczynamy się dogadywać. Mam nadzieję, że metodą "małych kroczków" uda nam się zaprzyjaźnić. ;)

Tarta dyniowa z kaszą gryczaną


Składniki:

Spód:
  • 1,5 szklanki maki orkiszowej
  • 1/4 szklanki oliwy
  • 1/4 szklanki wody
  • 1/2 łyżeczki soli
Farsz:
  • pół woreczka kaszy gryczanej
  • marchewka
  • biała część z jednego pora
  • sól
  • szczypta kminku i czarnuszki (nie przesadzajmy z ilością, te przyprawy są bardzo aromatyczne)
  • kolendra
  • rozmaryn
  • oregano
Dyniowa pierzynka:
  • 300 g puree z dyni
  • 1/3 szklanki kremówki
  • 2 jajka
  • sól
  • pieprz
  • imbir
  • kurkuma



Do roboty!

Składniki na spód zagniatamy. Ciastem wylepiamy foremkę (użyłam silikonowej, więc nie wykładałam jej papierem do pieczenia), podpiekamy przez 15 minut w 180 stopniach.
Kaszę gryczaną gotujemy, możemy również wykorzystać kaszę z poprzedniego dnia. :) Marchewkę obieramy i kroimy w plasterki. Tak samo kroimy pora. Warzywa podsmażamy na oliwie z oliwek, solimy przyprawiamy i zalewamy niewielką ilością wody. Kiedy woda odparuje, a marchewka zmięknie, dodajemy ugotowaną kasze gryczaną, mieszamy i wykładamy na podpieczony spód. Puree dyniowe blendujemy z jajkami, śmietaną, imbirem, kurkumą i solą. Masę wylewamy na warzywa z kaszą. Pieczemy przez 25 minut w 180 stopniach. Smacznego!




Rozgrzewające (wege) dania EDYCJA II

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz