Kategorie

środa, 9 lipca 2014

Wegańskie owsiane placki z jagodami

Ostatni przepis z jagodami, który mam na razie do opublikowania. Sycące owsiano-bananowe placki z jagodami. Tym razem również użyłam kamczackich, które rosną w naszym ogródku,  jednak spokojnie można użyć zwykłych jagód lub borówek amerykańskich.  Placki są puszyste, delikatnie słodkie z lekkim sezamowym posmakiem. Jeśli nie lubicie sezamu możecie użyć innego smakowego lub tradycyjnego słonecznikowego/rzepakowego oleju. Ja ostatnio zakochałam się w sezamowym i dodaję go gdzie tylko się da, więc pewnie niedługo mi kompletnie obrzydnie ;) Placki podałam konfitura jagodową z wanilią. Polecam na ciepłe śniadanie lub słodki obiad. Przepis znalazłam na stronie Jak zdrowo żyć. ;)

Wegańskie owsiane placki z jagodami


Składniki:
  • 1 i 1/4 szklanki zmielonych płatków owsianych
  • 1/2 szklanki mąki orkiszowej
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 szklanka mleka ryżowego waniliowego (można użyć innego roślinnego lub krowiego ;)
  • 2 łyżki oleju sezamowego (lub innego ulubionego)
  • 1 banan
  • 1/2 szklanki jagód





Do roboty!

Mąki, mleko, 1 łyżkę oleju i sodę mieszamy. Dodajemy rozgniecionego banana i jagody, znowu mieszamy (można również zblendować całość, oczywiście oprócz jagód ;) i odstawiamy na chwilę. Na patelni rozgrzewamy druga łyżkę oleju i smażymy małe placuszki. Smacznego!





Słodkie jagodowe lato

1 komentarz:

  1. Uwielbiam takie placuszki :) Pychotka!
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń