Kategorie

czwartek, 15 maja 2014

Bezglutenowe, wegańskie, odwrócone ciasto z kiwi (bez cukru!)

Udało się! Bałam się, że kiwi puści dużo soku i ciasto się nie dopiecze, ale nic takiego się nie stało ;) Jest piękne, zielony kolor owoców świetnie współgra z brązowym ciastem. Wilgotne, pachnące bananami i imbirem. Baaaardzo polecam! Do przygotowaniu spodu (a raczej wierzchu ;) zainspirował mnie ten przepis. Ciasto "ląduje" w akcji/konkursie "Wiesz co jesz" ;) Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie pomieszała. Wczoraj, kiedy robiłam zdjęcia, "obfociłam" ciasto z karteczką "wiem co jem", zamiast "wiesz co jesz". Na szczęście, przed chwilą udało mi się "dorwać" ostatni kawałek ciasta i szybko zrobić zdjęcie z właściwym podpisem ;)



Bezglutenowe, wegańskie, odwrócone ciasto z kiwi (bez cukru!)



Składniki:
  • 2 kiwi
  • 2 banany
  • 150 g suszonych daktyli
  • 30 g mąki kokosowej (zmielone wiórki/wytłoczyny po mleku koko)
  • 50 g mąki jaglanej (zmielonej kaszy jaglanej)
  • 40 g mąki kukurydzianej
  • pół szklanki wody
  • 1/3 szklanki oleju
  • łyżeczka imbiru
  • łyżka kakao
  • płaska łyżeczka sody



Do roboty!

Daktyle zalewamy 1/2 szklanki wody i gotujemy, a raczej rozgotowujemy ;) Do uzyskania papki i odparowania wody. Daktylową marmoladę i banany blendujemy (możemy je rozgnieść widelcem) na gładką masę. Dodajemy mąki, sodę, olej, imbir i kakao, mieszamy. Formę (typową tortownicę. użyłam silikonowej) wykładamy papierem do pieczenia. Kiwi obieramy i kroimy w cienkie plasterki. Układamy na papierze do pieczenia, zalewamy ciastem. Pieczemy 40 minut w 180 stopniach. Smacznego!





Wiesz co jesz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz