Kategorie

niedziela, 9 lutego 2014

Bezglutenowa tarta pieczarkowa z roszponką

Kolejny przepis zainspirowany konkursem na blogu Majanaboxing. Tym razem Smakowitej Pajdy użyłam do przygotowania kruchego spodu oraz do podsmażenia warzyw :) Mąka gryczane daje ciastu wspaniały posmak, który kompletnie nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie idealnie współgra z pieczarkowym farszem. Smakowita Pajda zaskoczyła mnie tym, że ciasto z dodatkiem smalczyku łatwo się wyrabia, nie twardnieje w lodówce na kamień, przez co bez problemu można wylepić nim formę. Tarta ładnie się kroi, farsz jest zwarty. Zdjęcia pokrojonej tarty wyszły fatalne, wiec ich tutaj nie zamieszczę. Fotograf ze mnie żaden, więc zostawiam Was z tylko dwoma (wątpliwej jakości) zdjęciami. :)


Bezglutenowa tarta pieczarkowa z roszponką



Składniki:

Ciasto:
  • 90 g smalcu roślinnego Smakowita Pajda z ziołami ogrodowymi
  • 1 szklanka mąki gryczanej
  • 1 jajko
Farsz:
  • 250 g pieczarek
  • 2 cebule
  • 70 g świeżej roszponki
  • pół szklanki śmietany 36 %
  • 3 jajka
  • bazylia
  • tymianek
  • oregano
  • sól
  • pieprz
  • 1 łyżka smalczyku roślinnego Smakowita Pajda z ziołami ogrodowymi







Do roboty!

Z mąki, smalczyku i jajka ugniatamy gładkie i elastyczne ciasto. Chowamy do lodówki. Pieczarki ścieramy na tarce, na "łezkach". Cebulę kroimy w drobną kostkę. Na patelni rozgrzewamy sporą łyżkę smalczyku. Na rozgrzany tłuszcz wrzucamy pieczarki i cebulę. Solimy, po czym dusimy do znacznego zmniejszenia objętości. Dodajemy wypłukaną roszponkę i dusimy jeszcze przez jakiś czas. Foremkę na tartę wylepiamy ciastem (wcześniej smarujemy masłem lub wykładamy papierem do pieczenia; ja tego nie robiłam, ponieważ użyłam silikonowej). Proponuję zostawić jak najwyższe boki ciasta. Ja zrobiłam za niskie i tylko w niektórych miejscach wystają ponad farsz, co wygląda mało "tartowato". Spód podpiekamy przez 10 minut w 180 stopniach (nie trzeba go obciążać ;). Do przestudzonych warzyw dodajemy śmietanę, roztrzepane jajka i przyprawy. Całość mieszamy i wylewamy na podpieczony spód. Pieczemy jeszcze przez 30 minut. Smacznego! ;)




Biorę udział w zabawie kulinarnej “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego Smakowita Pajda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz