Kategorie

poniedziałek, 4 listopada 2013

Tarta z cukinią i marchewką w musztardowym sosie

Jakiś czas temu w oczy rzucił mi się przepis na Tartę z cukinią i bakłażanem i... przepadłam! W lodówce znalazłam ciasto francuskie z datą ważności sugerującą, że najwyższa pora je wykorzystać. Trochę się przeraziłam, bo myślałam, że spędzę w kuchni pół dnia wycinając paseczki z cukinii, a potem kolejne pół, układając je na tarcie. Na szczęście wszystko szybko poszło. ;). Quiche wygląda na pracochłonny, ale uwierzcie mi, że tak nie jest. Nie warto się więc zrażać. Przepis zmodyfikowałam, zrezygnowałam z bakłażana, a marchewkę i cukinię zanurzyłam w musztardowym sosie (tak, znowu ta musztarda! ;).


Tarta z cukinią i marchewką w musztardowym sosie
(zdjęcia są tragiczne, ale nie miałam zbyt wiele czasu, ponieważ głodny Luby chwilę przed wyjęciem tarty z piekarnika wrócił z pracy i nie miałam sumienia dłużej go głodzić ;)

Składniki:

opakowanie ciasta francuskiego
1 mała cukinia
1 marchewka
250 ml śmietany 30 %
2 jajka
100 g startego żółtego ser
5 łyżek musztardy



Do roboty!

Foremkę na tartę wylepiamy ciastem, przykrywamy papierem do pieczenia i obciążamy (np. kaszą). Podpiekamy przez 10 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. Cukinię i marchewkę kroimy w cienkie paseczki (ja robiłam to za pomocą obieraczki do warzyw). Jajka roztrzepujemy widelcem, dodajemy śmietanę, starty ser i musztardę. Całość mieszamy, po czym wylewamy na podpieczony wcześniej spód. Na masie jajeczno-śmietanowej układamy paski warzyw (tak jak widać na zdjęciu). Całość pieczemy w 180 stopniach przez 30 minut. Smacznego


3 komentarze:

  1. Wygląda obłednie!!!!!!!!!
    Jeżeli smakuje tak jak wygląda to już wiem co zrobie jutr na obiad!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Była przepyszna, to fakt. Polecam i pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. Ja dodałam jeszcze buraka, wyszło kolorowo i smacznie! Jeszcze więcej poproszę takich przepisów!

    OdpowiedzUsuń