Kategorie

poniedziałek, 25 stycznia 2021

Wegańskie bułki owsiane

Nowy rok, stara ja. Nic się nie zmieniło, nadal jestem leniwą kluską, nadal nieogarniamjezusmaria. Ale! W ramach dbania o to, żeby jedzonki był jedzonkami mniej syfnymi, postanowiłam, że będę piekła bułki i chleby. Sama, samiusieńka. Własnymi ręcami. Kręce więc, kombinuję z mąkami i ilością drożdży. Jeszcze nie zaryzykowałam kombinacji zakwasowych, ale i na to pewnie przyjdzie pora. Bom wkręcona niesłychanie!


 Wegańskie bułki owsiane



Składniki:

  • 20 g drożdży
  • łyżka cukru/syropu z agawy
  • 1/2 szklanki letniego mleka roślinnego (u mnie ryżowe) 
  • 1/2 szklanki letniej wody
  • 400 g mąki pszennej typ 650
  • 100 g płatków owsianych błyskawicznych
  • łyżeczka soli



Do roboty!

Drożdże kruszymy, dodajemy słód, mieszamy. Wlewamy wodę i mleko, wsypujemy mąkę, sól, płatki owsiane, zagniatamy przez ok. 5 minut. Ciasto ma być gładkie i elastyczne. Im dłużej je wyrabiamy, tym lepiej. Wyrobione ciasto odkładamy w ciepłe miejsce na minimum godzinę. Kiedy podwoi objętość, formujemy bułki (z tych proporcji wyszło mi 9 sztuk), układamy je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, na każdej robimy krzyżyk ostrym nożem, odkładamy w ciepłe miejsce na pól godziny. Wyrośnięte bułki pieczemy przez 12 minut w 220 stopniach (użyłam termoobiegu).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz