Kategorie

wtorek, 24 września 2019

Wegańskie serowe placuszki

Placki z tofu. Placki sernikowe. Placki cytrynowe. Wegańskie placki. No problem z tytułem wpisu miałam przeogromny. Bo i z tofu i serowe i cytrynowe i wegańskie. U mnie też bez cukru.
Kiedyś nauczę się robić ładne placuchy, rodem z instagrama. Obiecałam to dzisiaj Małeckiej. Na razie do tego nie dorosłam i smażąc, klnę przeokrutnie. 
Nie czuć tekturowego smaku tofu. Są delikatne, cytrynowe i smakują jakby były zrobione z twarogu. 
P.S. Na pierwszym zdjęciu Małecka polewa placki słodem. Nie umiem w takie zdjęcia, więc proszę to docenić, bo napociłyśmy się przy tym niezmiernie. ;)


Wegańskie serowe placuszki




Składniki (na ok. 10 małych placuszków):

  • 1/2 kostki tofu naturalnego
  • sok z jednej cytryny, skórka starta z połowy
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego (u mnie ryżowe)
  • szklanka mąki
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki ksylitolu lub innego słodu
  • 2 łyżki oleju + do smażenia




Do roboty!

Tofu blendujemy z sokiem z cytryny, dodajemy skórkę i mleko - ponownie masakrujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Dodajemy suchości i 2 łyżki oleju. Blendujemy raz jeszcze. Masa ma być gładka o konsystencji gęstej śmietany. Smażymy na małej ilości rozgrzanego tłuszczu. Po wrzuceniu masy na patelnię, zmniejszamy delikatnie ogień. Niech robią się dłużej, a masa spokojnie się zetnie. Smażymy z dwóch stron. Smacznego!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz