Kategorie

sobota, 18 maja 2019

Wegańskie ciasto bananowe z rabarbarem

Jednym z ostatnich dodanych przeze mnie przepisów było ciasto z rabarbarem, W zeszłym roku. No więc dzisiaj też, skoro udało mi się na chwilę uciec od myślenia o rzeczach-pilnych-niesłychanie. Rabarbar zza szopy, rosnący w towarzystwie skrzypu, jako pierwszy zwiastun lata i nadchodzących truskawek. Dogorywający na maminym parapecie banan, coby dosłodzić łodygi. A kakao i imbir, bo jesienne smaki mają specjalne, wygrzane miejsce w moim serduszku. Ciasto w łapkę i chłońmy słońce!

Wegańskie ciasto bananowe z rabarbarem








Składniki:

  • 6 niezbyt dużych łodyg rabarbaru + 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 2 średnie bardzo dojrzałe banany
  • 2 szklanki mąki (u mnie orkiszowa)
  • 1/2 szklanki kakao
  • szklanka mleka roślinnego
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego
  • 7 łyżek słodu (u mnie cukier trzcinowy)
  • spora łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki imbiru


Do roboty!

Rabarbar kroimy i zasypujemy 2 łyżkami cukru. Banany rozgniatamy widelcem. Dodajemy mleko i olej, mieszamy widelcem, tworząc papkę. Sypkie składniki mieszamy. Wlewamy do nich bananową miksturę. Całość energicznie mieszamy. Wrzucamy rabarbar, ponownie mieszamy ciasto i wlewamy je do formy. Pieczemy 45 minut 180 stopniach. Użyłam termoobiegu.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz