Kategorie

niedziela, 24 lipca 2016

Kotlety buraczane

Ostatnio byłam na randce z Panem Burakiem. W wyniku tego spotkania powstały buraczane burgery. Przesoliłam i dodałam zbyt dużo mąki, przez co były gorzkawe. Jeśli uda się Wam nie spartaczyć ich w ten sposób, powinny Wam zasmakować. :D Mają cudny kolor, szczególnie po przekrojeniu. Upchnęłam je w bułce, razem z hummusem z awokado, ogórasem, pekińską i papryką. :)

Kotlety buraczane



Składniki:
  • woreczek kaszy jęczmiennej
  • 300 g buraków
  • kilka łyżek mąki (u mnie kukurydziana)
  • łyżka zmielonego siemienia
  • łyżka oleju sezamowego
  • łyżka chrzanu
  • majeranek
  • sól
  • suszona bazylia
  • słodka papryka
  • szczypta zmielonego kminku
  • pieprz
  • 2 ząbki czosnku
  • bułka tarta do obtoczenia
  • olej do smażenia


Do roboty!

Buraki obieramy, ścieramy na tarce. Kaszę gotujemy. w osolonej wodzie Ugotowaną blendujemy na w miarę gładką masę. Dodajemy buraka i czosnek, ponownie masakrujemy blenderem.  Przyprawiamy, dodajemy siemię i kilka łyżek mąki, żeby zagęścić masę. Odstawiamy do przestudzenia. Formujemy kotlety, obtaczamy w bułce tartej, smażymy na rozgrzanym oleju. Smacznego!




1 komentarz:

  1. Zapisuję do zrobienia. W tej bułce z dodatkami wygląda smakowicie.

    OdpowiedzUsuń