Kategorie

niedziela, 21 czerwca 2015

Pesto z natki marchewki

Nie mogę się oprzeć młodym marchewkom. Są przepiękne, słodkie i chrupiące. Ostatnio dorwałam marchewy z cudną natką, postanowiłam - będzie pesto! Z pestkami dyni, dobrą oliwą i wegańskim parmezanem - cudo! Mi najbardziej smakowało jako smarowidło do pizzy (posmarowałam ciasto, przed położeniem warzyw) <3

Pesto z natki marchewki



Składniki:
  • natka z pęczka młodych marchewek
  • 1/2 szklanki pestek dyni
  • 1/2 - 3/4 szklanki oliwy
  • ew. 3 łyżki wegańskiego parmezanu
  • sos sojowy
  • sól
  • 3 ząbki czosnku
Złodziejaszek ;)
Do roboty!

Umytą natkę, pestki dyni i czosnek masakrujemy blenderem (ja dodałam jeszcze parmezan), podlewając oliwą do uzyskania odpowiadającej nam konsystencji. U mnie poszło ok. 3/4 szklanki oliwy, ale ja ją bardzo lubię dlatego nie płakałam z tego powodu. Im tłustsze tym lepsze! :) Doprawiamy do smaku sosem sojowym i/lub solą. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Mega pomysłowo i patriotycznie, nie tylko bazylia na pesto :D
    Zapraszam http://mannequininthekitchen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń