Kategorie

poniedziałek, 23 listopada 2020

Wegańskie pierniki z bakaliami

Wymyślanie, co będziemy jeść w święta, jakie pierniki upiekę, z czym zjemy barszcz i czy wystarczy pierogów, to moje ulubione świąteczne rozkminy. Są przyjemniejsze, niż samo siedzenie przed stołem i obżeranie się. Wkręciłam się już w to planowanie, więc pierwsze pierniki zostały ukręcone.

Pierniki są najprostsze, serio. Nie wymagają też dziwnych i drogich składników. Nie grzeszą urodą, to fakt. Przez zawartość bakalii, są trochę nierówne. Na szczęście, niedoskonałości można przykryć czekoladą. ;) Zróbcie je już teraz, przekonajcie się, że Wam smakują, zjedzcie wszystko, a przed samymi świętami zróbcie kolejną partię. 


Wegańskie pierniki z bakaliami



Składniki:

  • dojrzały banan (a najlepiej - przejrzały) (130 g)
  • 1/3 szklanki cukru/ksylitolu/erytrolu (75 g)
  • 1/4 szklanki oleju (użyłam rzepakowego) (60g)
  • 1 i 1/2 szklanki mąki + ewentualnie do podsypania (230 g)
  • łyżka kakao
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki przyprawy do piernika
  • 1/2 szklanki drobno posiekanych bakalii (u mnie orzechy włoskie, rodzynki, żurawina i suszone śliwki) (70 g)



Do roboty!

Banana rozgniatamy, dodajemy słód i olej, ciągle rozgniatając, na gładką masę. Dodajemy resztę suchości, wyrabiamy gładkie ciasto, wrzucamy bakalie i jeszcze raz zagniatamy. Rozwałkowujemy na ok. 1 cm, wycinamy kształty (niezbyt skomplikowane, bo bakalie mogą uniemożliwić wycinanie szczegółowych kształtów). Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia/matą silikonową i wkładamy na 10 minut do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni. Użyłam termoobiegu. Po upieczeniu, studzimy. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz