Kategorie

niedziela, 22 marca 2015

Wegańskie bezglutenowe jaglane kopytka

Uwielbiam kluski, tak jak i kaszę jaglaną. Dlatego postanowiłam połączyć te moje dwie miłości, tym bardziej, że z garnka spoglądała na mnie sporą ilość niewykorzystnej, ugotowanej jaglanki. Moja kasza spędziła w samotności ok. 4 godziny, dlatego zaczęła już usychać z tęsknoty. Dzięki temu, do wyrobienia ciasta wykorzystałam tylko pół szklanki mąki. Jeśli do zrobienia kopytek użyjesz świeżo ugotowanej kaszy, będziesz musiał/a sypnąć troszeczkę więcej mąki. Możesz też ugotować jaglankę trochę wcześniej, żeby zdążyła "odsapnąć". :) Kluski są szybkie, banalnie proste w przygotowaniu, a do tego bardzo uniwersalne. Możecie zjeść je na słodko lub na słono, tak jak lubicie. :) Ja tym razem podsmażyłam je z pomidorem, porem, różnymi rodzajami ugotowanej fasoli, zieloną pietruszką, sosem sojowym, sezamem, makiem i ziołami (dwa ostatnie zdjęcia. ;)

Wegańskie bezglutenowe jaglane kopytka




Składniki:


  • 3 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1/2 szklanki mąki gryczanej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól




Do roboty!

Kaszę blendujemy na bardzo gładką masę. Dodajemy mąki, solimy. Wyrabiamy elastyczne ciasto z którego formujemy kulę. Odrywamy po kawałku jaglanego ciasta, kulamy wałeczek z którego następnie wykrawamy kopytka. :) Kluski gotujemy w osolonej wodzie przez ok. 2 minuty od wypłynięcia na powierzchnie. Smacznego!






2 komentarze:

  1. generalnie jestem fanką wszelkich rodzajów klusek itp. :D jaglane podbiły moje podniebienie, są genialne! :) Tobie wyszły idealnie!

    OdpowiedzUsuń