Kategorie

czwartek, 8 maja 2014

Pełnoziarniste grissini z czosnkiem i zieloną pietruszką

Dzisiaj specjalnie dla mojej kochanej Wiewióreczki ta dammmm... grissini! Co prawda nie są takie piękne jak te ze sklepu, ale taki urok mąki pełnoziarnistej ;) Najlepsze w nich jest to, że możecie wybrać swoje ulubione dodatki, takie jak sezam, czarnuszka, ser. Możecie też zdecydować, czy chcecie długie i krótkie, czy tez cienkie i długie paluchy. Ja zrobiłam długie i grube, żeby Małecka bez problemu mogła wziąć je do łapki, nie łamiąc sobie przy tym ząbków. Długość pieczenia tez zależy od Waszych preferencji. Jeśli mają być kruche i chrupiące, robimy cienkie wałeczki, które pieczemy trochę dłużej, jeśli wolicie miękkie i bardziej chlebowate, zróbcie je takie grube jak moje (przy czym, takie grubasy też musza trochę dłużej poleżeć w piekarniku). Im bardziej krzywe i nierównie, tym piękniejsze. Takie krzywusy mają swój urok :)

Pełnoziarniste grissini z czosnkiem i zieloną pietruszką


Składniki:
  • 25 g drożdży
  • 330 g mąki pełnoziarnistej + do podsypania
  • łyżeczka cukru
  • 250 ml ciepłej wody
  • 3 łyżki oliwy
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 4 ząbki czosnku
  • pół pęczka zielonej pietruszki
  • dowolnie przyprawy i ziarna (pestki słonecznika, sezam, kminek, czarnuszka, siemię lniane, zioła prowansalskie, sól etc.), ser żółty starty na tarce


Mały złodziejaszek ;)

Do roboty!


Robimy rozczyn. Drożdże zalewamy 100 ml ciepłej wody, wsypujemy dwie łyżki wody i łyżeczkę cukru. Mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do zapienienia (ok.15 minut). Do aktywnego zaczynu dodajemy mąkę, oliwę, resztę wody, sól, przeciśnięty przez praskę czosnek i posiekaną pietruszkę. Wyrabiamy. z wyrobionego ciasta formujemy kulkę i zostawiamy w ciepłym miejscu do podwojenia objętości (ok. 1 h). Wyrośnięte ciasto krótko wyrabiamy. Formujemy wałeczki. Paradoksalnie, im brzydsze, tym ładniejsze! Obsypujemy wybranymi dodatkami. Pieczemy przez 15-25 minut (Zależy od grubości wałeczków. Ja swoje piekłam przez 30 minut, ale moje były naprawdę grube) w 180 stopniach. Smacznego!

1. słonecznik
2. ser
3. kminek
4. siemię 






Piknik majowy

1 komentarz: