Kategorie

poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Makaron z brokułem, cukinią i pokrzywą

Sezon na młodą pokrzywę trwa w najlepsze! Dzisiaj chciałam podzielić się z Wami przepisem na makaron z brokułem, cukinią i pokrzywą. 

Makaron z brokułem, cukinią i pokrzywą


Składniki:
  • makaron w dowolnej ilości (u mnie pół opakowania makaronu spaghetti, z braku laku - białego. niestety.)
  • pół brokuła
  • cukinia
  • pokrzywa (jak najwięcej! pamiętajmy, że po obróbce termicznej, pokrzywa - tak jak szpinak, znacznie traci na objętości; u mnie - 3 szklanki)
  • pół szklanki kremówki
  • łyżką mąki kukurydzianej
  • cebula
  • czosnek
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie, chilli, oregano, bazylia
  • oliwa z oliwek






Do roboty!

Cebulę kroimy w kosteczkę, cukinię w półplasterki. Podsmażamy na rozgrzanej oliwie. Brokuła myjemy, dzielimy na różyczki, zalewamy gorącą wodą i doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy 2-3 minuty. Liście pokrzywy przepłukujemy wrzątkiem, to bardzo ważne! Sparzoną siekamy, dodajemy do cukinii i cebuli, chwilę dusimy. Do warzyw dodajemy brokuła. Kremówkę wlewamy do szklanki, dodajemy mąkę kukurydzianą, dokładnie roztrzepujemy widelcem. Kiedy znikną wszelkie grudki, wlewamy do warzyw. Doprowadzamy do wrzenia, wyłączamy. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek i przyprawy. Makaron gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem oliwy (dzięki temu się nie poskleja). Gotowy, zalewamy lodowatą woda i dodajemy do sosu warzywnego. Smacznego!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz